دره بهشت

این اسم مقدسه به اندازیه کلمه عشق و نماز و ...

دره بهشت

این اسم مقدسه به اندازیه کلمه عشق و نماز و ...

بناهای شگفت انگیز

 

AWT IMAGE

تاج محل . هندوستان. این بنای زیبا و با شکوه به دستور " شاه جهان " ساخته شد. او این بنا را 375 سال پیش به یاد همسر ایرانی‌اش "ممتاز محل" ساخت.

AWT IMAGE

دیوار بزرگ. چین. بزرگ‌ترین دیوار جهان، که در مرز شمالی کشور چین کشیده شده بود، 6700 کیلومتر طول دارد. بیش از 2000 سال از ساختن این دیوار می گذرد. چینی‌ها این دیوار بزرگ را برای جلوگیری از تجاوز دشمنان به دهکده‌ها و شهرهای مرزی خود ساختند. این دیوار  از فضا هم دیده می‌شود.

AWT IMAGE

میدان روم. ایتالیا. این ساختمان بیضی شکل یکی از آخرین نشانه‌های تمدن روم باستان به شمار می‌رود و 2000 سال قدمت دارد. ساختن این بنا که 45 هزار تماشاگر ظرفیت داشت، 10 سال طول کشید.

AWT IMAGE

اهرام. مصر . پادشاهان مصر که فرعون نامیده می‌شدند، این بناهای باشکوه و اسرار آمیز را برای زندگی بعد از مرگ می‌ساختند. در کشور مصر 30 هرم وجود دارد که اهرام سه گانه مهم‌ترین‌شان به شمار می‌آیدو بزرگ ترین آن‌ها، هرم خئوپس است.

AWT IMAGE

برج ایفل. فرانسه. ساختن این برج با وجود 50 مهندس و 132 کارگر، دو سال به درازا کشید. برج به نام مهندس اصلی آن "گوستاو ایفل" نام گذاری شد. این بنا که 300 متر طول دارد، در سال 1889میلادی ( یعنی 116 سال پیش ) به پایان رسید.

نظرات 1 + ارسال نظر
داریوش شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 21:16 http://dariushiraz.persianblog.ir

سلام . عکس های جالبی بود .

من هم به روزم .

راستی سایت http://ario-barzan.ir هم به روز شد .

یا حق .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد